موفقیت دختران دبیرستانی - تجربه گردانی

تا حالا این تجربه رو با دانش آموزان دختر دبیرستانیتون داشتید که از پس چالش هایی بر بیان و جوری یک مسئله رو مدیریت کنند که حض ببرید؟ به نظرتون به هوش هیجانیشون ربط داشته؟

میشه اگر تجربیات مشابه دارید برامون بگید چطور این فضا رو برای رشدشون به وجود اوردید؟

3 پسندیده

سلام.
فکر میکنم تا حدی به تئوری انتخاب ربط داشته باشه. تو مجله راجع بهش یه مقاله داریم:

هوش هیجانی دختران دبیرستانی: کلیدی برای شکوفایی در عصر چالش‌ها

2 پسندیده

سلام خیلی خوب میشه اگر این انرژی خیلی زیاد رو رهبری کنیم و به سمت پیشرفت خودشون استفاده کنن به نظر من همین هوش میتونه یه اپلیکیشن مخصوص برای دختران دبیرستانی با مدیریت مشاور و یا حتی خود دانش آموزانی که به عواقب استفاده این انرژی در مسیر نادرست آگاهند یه ناظر لزوما هم نه نیروی انسانی از دستیارهای aiاین پیام هارو مانیتور بکنه و حتی نتیجه گیری هم بکنه واین دوره پرانرژی رو به به یک دوره طلایی برای هر دانش آموزی تبدیل بکنه

2 پسندیده

یه اپلیکیشن مخصوص بلوغ دختران که بهشون با زبان خودشون یاد بده تغییر هورمون‌ها چجوری‌ان به نظرم کمکشون میکنه
نسل جدید خیلی فکت‌محوره! باید با حقایق کمکشون کرد

2 پسندیده

این بات های هوش مصنوعی فکر‌کنم جالب باشن برای این کار!
سوپر اپلیکیشن بله خیلی بات‌های خوبی داره!
کاش بشه بهشون پیشنهاد بدیم

2 پسندیده

تلگرام بهتر نیست؟

1 پسندیده

اونم خوبه
حس کردم بله امن تر باشه یا بهش دسترسی بهتری داشته باشیم…

2 پسندیده

ربطی نداره
داخل تلگرام هم بات‌ها رو خودمون میتونیم بنویسیم!

برام یه تجربه اتفاق افتاده جدیدا که می‌خوام در این باره باهاتون به اشتراک بذارم

دوتا دختر نوجوون تو یه کافه پروژه تولید محتوا و رسانه گرفته بودند
از قشنگی دنیا و دغدغه‌ها و رفاقتشون که بگذریم، یکی از این بچه‌ها بخاطر مشکلاا طلاق پدر و مادرش تنش ذهنی خیلی زیادی داشت، به خودش آسیب می‌رسوند و خلاصه با تیپ‌های پسرونه‌ای که از لج باباش میزد تو یه شهرستان خیلی کوچیک که برای سفر چند باری تو تابستون مرتب رفتم حرفش بین مردم پیچیده بود!
اما دوستش واااقعا با صبوری و صبوری و صبوری
با خونواده خودش حرف می‌زد تا شرایط رو بپذیرن و مطمئن باشن همه چیز امنه و داره کمک دوستش می‌کنه
کار و مسئولیت بیشتری تو کافه قبول میکرد تا فشار کاری هم به دوستش افزوده نشه
از اونطرف با پدر و مادر و پدرپزرگ و مادربزرگ رفیقش هم کلنجار میرفت تا بتونه تغییری به وجود بیاره

یه ذره بدتایم بودن🥴
یه ذره بددهن بودن😅
اما فوق العاده بودن!
فوق العاده یاد می‌گرفتن
فوق العاده گوش می‌دادن
فوق العاده سوال می‌پرسیدن
و عجیب برای هم امن بودند

این منو شگفت‌زده کرد
امیدوارم تلاش‌هاشون نتیجه بده و پیجشون بالا بیاد واقعا

1 پسندیده

سلام به همه عزیزان بخاطر غیبت طولانی از همه معذرت میخوام واقعتش امسال منو دادن به دو روستای دور افتاده که دانش آموزان هشتم ونهم اون مختلط هست و جلسه اول که رفتم سر کلاس با وجود اینکه سن و سالی از من گذشته ولی به خودشون این اجازه رو میدادن که با من شوخی های سر کوچه ای بکنند قبلا هم کلاس مختلط میرفتم ولی هیچ کدوم مثل اینها نمیشن اصلا کلمه ای به نام ادب یا بزرگتر رو نمیفهمن نظر شما بزرگواران برای مواجهه و همسو شدن دانش آموزان با واقعیت های زندگیه چی میتونه باشه ؟آیا به خانواده ها اطلاع بدیم مشکلی برای دخترها بوجود نمیاد یا تذکر بدیم تخریب شخصیت نمیشن؟

2 پسندیده

سلام!
خداقوت بده به شما!
چه رده سنی ای هستند؟

سلام زنده باشید ،شماهم خسته نباشید و خدا قوت
اغلب چون روستایی هستند از سن معمول بالتر هستند مثلا هفتم از سیزده تا نهم که تا هفده اگر اشتباه نکنم داریم

1 پسندیده

۹۰ نفر بودن.
دوره اول دبیرستان و کله‌های باددار از اجتماعی که انگار براشون پرده‌در شده!
پیشنهاد دادم تریبون آزاد داشته باشیم

موضوعی پیشنهاد شد که شاید درست نباشه بگم
موافق و مخالف میومدن پشت تریبون و راحت نظرشون رو بدون ترس می‌گفتنگن و باهم بحث می کردن.
گفتیم کسی فیلم هم نگیره تا حس امنیت روانی بچه ها هم کم نشه.

پر از هیجان میومدن و حرف میزدن.
اکثرا پر از اطلاعات نصفه و نیمه بودن و عصبی.
ولی ذوق زده بودن از دیدن این مدل غیرمرسوم.

هرکی حرف میزد ، چند نفر هم تو نوبت بودن و کنارش نشسته بودن.

راهبرد ما این بود: همین که حرف بزنن خودش مهمه.

دیدم حتی نیازی نیست خودم جمع‌بندی کنم!
خودشون از پسش بر‌اومدن!

چند دقیقه آخر فقط بازم سوالاتی بیرون اومده از بحث خودشون رو پرسیدم
بعضی جملات هر دو طرف رو تکرار کردم و بعدش پرسیدم: یعنی چی؟! به این فکر کنیم

سکوتی جالب حاکم شد.
بعد هم گفتم من حرف نزدم چون از شجاعت بیان شما کیف کردم، گفتم وقت منم برای شما.
ولی اگه پایه اید هفته بعد باهم مناظره کنیم.

استقبال کردن :)

سلام وقت بخیر خیلی موضوع جالب و پر طرفداریه خیلی ممنون که با ماهم به اشتراک گذاشتید فقط یک خواهش داشتم اگر مقدوره ناشناس برای همه یک گزینه رعب آوری هست مشخصات هرجند فقط اسم شریفتون رو بنویسد چون از بس،به اسم ناشناس بهمون تنه زدند به این اسم حساس شدیم