چطور محیط آموزشی مناسب‌تری برای دختران فراهم کنیم؟

چه کارهایی به تقویت کیفیت آموزشی در محیط‌های یادگیری دختران کمک می‌کنه؟

3 پسندیده

به نظرم در یک کلام دخترها نیاز به توجه بیشتر دارند. توجه به معنی تبعیض مثبت نیست. به این معنیه که به ظرافت‌ها، کارایی، زیبایی و دلنشینی فضا بیشتر توجه کنیم.

مثلا مدرسه دخترانه زیباتر باشه. جزییات و ظرافت‌ها بیشتر مورد دقت قرار بگیره.

دخترها باید حس خوبی نسبت به مدرسه داشته باشند. باید حس کنند برای مدرسه مهم هستند. برای آموزش و پرورش مهم هستند.

البته منظورم این نیست که پسرها این نیاز رو ندارند، دارم نسبی می‌گم.

3 پسندیده

دختران سرزمینم در محیط مدرسه نیاز به حس امنیت و پذیرش دارند .برای گفتن پیشنهاد و انتفاد نباید احساس ترس داشته باشند.باید امین آنها باشیم تا بتونند به راحتی با مدرسه در ارتباط باشند و با اموزش به موقع مهارت حل مسئله بتونند موانع از سر راه خود بردارند

4 پسندیده

به نظرتون کادر مدرسه چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند تا بتوانند این فضا رو برای بچه‌ها ایجاد کنند؟

2 پسندیده

کادر اجرایی مدرسه در احساس آرامش و امنیت دانش آموزان در مدرسه نقش بسیار پر رنگی دارند.معمولا در مواقعی که چالش بین بچه ها ایجاد میشه اولین کسایی که کنار بچه هستند معاونینند.
نباید پیش داوری کرد
حتی اگر می دونید حق با کدوم دانش آموز هست نباید به حمایت از او طرف مقابل را سرزنش کرد
برای حل مساله اقدام نکنیم.
اجازه دهیم هردو دلایل خود را عنوان کنند بدون اینکه محیط از ارامش خارج بشه
اجازه دهیم دانش آموزان باهم گفتگو کنند تا به نقطه ای که باعث چالش شده برسند ایطوری مهارت حل مسئله در دانش اموزان نهادینه میشه
در موارد حاد اول ارامش رو به هر دو طرف بدیم
شاید لازم باشه موصوع رو برامون بنویسند
به طور کلی برای هر چالشی اول خودمون رو کنترل کنیم و آروم باشیم بعد راه حل متناسب با چالشی که بوجود اومده را در نطر بگیریم به طوری که اگر دوباره مشکلی پیش اومد دانش آموز ترس از اینکه بیاد پیش معاون یا مدیر مدرسه نداسته باشه در عین حال حواسش باشه که که قوانین مدرسه رو بیشتر رعایت کنه تا کسی ازش شاکی نباشه که بیاد دفتر مدرسه

2 پسندیده

چرا فقط دختران؟:thinking:

2 پسندیده

:face_with_tongue:چون دختران موجوداتی خاص هستند

2 پسندیده

دغدغه و سوال من این بود چون مدیر دبیرستان دخترانه ام…

2 پسندیده

به نظرم با توجه به محدودیت انجام برخی فعالیت های دخترانه در خانواده ها و اجتماع ، مدرسه می تواند با فراهم آوردن محیطی جذاب برای انجام فعالیت های خلاقانه و حرکتی مثل اتاق بازی و تربیت بدنی، برگزاری اردوهایی مثل استخر ، تفریحات آبی، انجام فعالیت هایی که حس مفید و مؤثر بودن برای ایرانی قوی، به دانش آموزان انتقال می دهد ، می توانیم محیطی جذاب برای یادگیری دختران فراهم کنیم.

2 پسندیده

سلام!
به نظرم بزرگترین لطفی که میتونیم به دخترا بکنیم اینه که اون‌ها رو با چرخه هورمونی‌شون هستش
اینکه بدونن چه زمانی بهتر عمل میکنن
چه زمانی باید با خودشون مهربون تر باشن
چه زمانی موفق تر تصمیم می‌گیرن
و چه زمانی اگر عصبانی و ناراحت اند تقصیر کسی نیست…

خانوما وقتی وارد محیط کار حرفه‌ای میشن برای متعادل کردن روند کاریشون واقعا اذیت میشن و حتی خودشون هم نسبت به این مسئله آگاه نیستند!
چون سیستم کاری به خودی خود برای کار روزانه طراحی شده که مناسب سیستم هورمونی مردانه‌است چون سیکل هورمونی روزانه دارند
اما خانم‌ها باید ماهانه برنامه‌ریزی کنند و این اگر خودت و بدنت رو نشناسی چالش برانگیزه!
خیلی حتی اینو نمیدونن…

اینو بعد از اینکه خودم تاپیک گذاشتم در طول مهر تا الان به نتیجه رسیدم گفتم با شما هم به اشتراک بذارم :)

آموزش توان‌مدار و هویت‌محور
طراحی محتواهایی که الگوهای زنانه الهام‌بخش علمی و اخلاقی را معرفی کند (از پروفسور حسابی گرفته تا مریم میرزاخانی).
درج واحدهای «آموزش اعتماد به‌نفس و تصمیم‌گیری» در قالب پروژه‌های کلاسی.
توجه به شناسایی استعدادها در حوزه‌های کمتر شناخته‌شده برای دختران، مثل رباتیک، فیزیک، و کارآفرینی اجتماعی.
:artist_palette: ۲. مدیریت آموزشی با رویکرد فرهنگی و روانی
ایجاد محیطی فاقد تبعیض جنسیتی، تحقیر یا مقایسه و تمرکز بر رشد توان درونی هر دانش‌آموز.
حضور مربی زن توانمند به‌عنوان الگوی یادگیری و گفت‌وگو با نقش «راهبر آموزشی»، نه صرفاً «ناظر انضباطی».
برگزاری جلسات هفتگی «باشگاه گفت‌وگو، هم‌دلی و حل مسئله» برای افزایش احساس تعلق به مدرسه و یادگیری از تجربه هم‌سالان.
:light_bulb: ۳. روش‌های تدریس تحولی
جایگزینی شیوه‌های سنتی با آموزش پروژه‌محور و مسئله‌محور؛ مثلاً دختران بتوانند در قالب گروه‌های کوچک، طرح‌های پژوهشی یا فرهنگی خود را مدیریت کنند.
بهره‌گیری از ابزارهای فناورانه و بازی‌های آموزشی که حس خلاقیت را تقویت می‌کند (نرم‌افزار کلاس مجازی، شبیه‌سازی‌های علمی و تجربه‌ورزی).
ارزیابی کیفی–توصیفی با بازخوردهای انگیزشی، نه نمرات خشک عددی.
:brain: ۴. توسعه مهارت‌های ذهنی و اجتماعی
آموزش «تفکر نقاد و حل مسئله» از سنین ابتدایی در کنار درس‌های اصلی.
راه‌اندازی باشگاه منطق و گفت‌وگوی پاک میان دختران برای رشد قدرت بیان و تحلیل.
تمرکز بر مهارت‌های زندگی روزمره، مثل مدیریت استرس، ارتباط محترمانه، و مهارت نه گفتن.
:handshake: ۵. همکاری والدین و جامعه
اجرای دوره‌های کوتاه‌مدت برای والدین با محور تقویت گفت‌وگوی تربیتی در خانه.
ارتباط مدرسه با گروه‌های بانوان فرهیخته محلی و دانشگاهی برای برگزاری کارگاه‌های انگیزشی (مثلاً «روز بانوی دانش»).
ایجاد شبکه فارغ‌التحصیلان دختر موفق که بتوانند به عنوان مربی یاری‌گر مدرسه عمل کنند.
:hibiscus: ۶. نظام ارزیابی و پشتیبانی مدرسه‌محور
رصد مستمر رضایت، پیشرفت، و اعتماد‌به‌نفس دختران در یادگیری از طریق دفتر بازخورد الکترونیکی.
تحلیل داده‌های کیفی حاصل از گفت‌وگوهای کلاس و مشاوره برای اصلاح مسیر آموزش در سطح مدرسه و ناحیه.
تدوین شاخص‌های «کیفیت انسانی یادگیری»، شامل: آرامش روانی، احساس تعلق، مشارکت، و پیشرفت فردی.

یعنی به نظر شما اعتماد به نفس دختران از پسران کمتره؟

من هم موافقم با شما
نظر دیگران رو هم دوست دارم بدونم:

  • دختران اعتماد به نفس کمتری نسبت به پسران دارند
  • پسران اعتماد به نفس کمتری نسبت به پسران دارند
  • تفاوتی وجود ندارد
0 رای دهندگان