سر کلاس چی بازی میکنید؟

میشه بازی‌هایی که تو کلاستون خیلی جواب داده رو به ما معرفی کنید؟

ممنون میشم پایه تون رو هم بگید.
از طرف یک معلم کوچولو :see_no_evil:

2 پسندیده

سلام عزیزم. خوبی؟
من با گروه سنی ۴ تا ۱۶ سال کار کردم بیشتر.
نوجوون‌ها بیشتر گفتگو رو دوست دارن و بازی رو برای خودشون کودکانه می‌بینن جوری که فهمیدم.
اما برای بقیه بازی‌های زنجیره‌ای به جای بازی‌های نوبتی خیلی جواب میده
مثلا یه بازی خودم دارم به نام: «حسنی میای؟» تااااا ۸ سالگی هم جوابه و در عین منعطف انعطاف مرجع میشه.
.
اولین نفر به انتخاب خودش میاد پیش یکی از همکلاسیاش و میگه :« حسنی میای؟»
دوستش میگه:«کجا بیام؟»
حالا جواب دیگه بستگی داره به موضوع درس
برا درس جمع ریاضی میگه: بریم خرید
برای درس اجتماعی میگه: بریم سفر
برای درس ورزش میگه: بریم مسابقه
بعدش به همدیگه در قالب بازی درس رو توضیح میدن و شروع میکنن رفتن پیش همه همکلاسیا تا با هم به اون فعالیت که یه بازی آموزشی پرداختن

هم درس دوره میشه. هم نگران نوبت نیستن. هم فعالیته لذت بخش تره
اولش شاید کمی زمانبر به نظر بیاد اما بچه ها تو بازی راه میفتن

1 پسندیده

سلام!
من طرفدار بازی‌های ارزان کلاس درس هستم :face_with_hand_over_mouth:
پس بزن بریم سراغ یه عالمه بازی بادکنکی!

بازی‌های بادکنکی با ماهیت بادکنک گره خوردند :balloon:
و کلاس رو رنگارنگ می‌کنند و فضا رو به سمت حرکت فیزیکی می‌برند

  • در ابتدا، انتها و میانه بازی‌های بادکنکی سعی کنید به دانش‌آموزانتون در هر رده سنی فرصت شیطنت بدید!
    در این صورته که همچنان بازی رو دوست خواهد داشت و بازی تاثیرش رو حفظ کنه

  • برای خرید بادکنک توجه داشته باشید که رنگش روشن باشد تا در بازی‌های نوشتنی بتوان از آن استفاده کرد و اندازه اش با توجه به سن و جثه دانش‌آموزانتان نه خیلی بزرگ و نه کوچک باشد

  • همیشه بادکنک زاپاس داشته باشید :slight_smile:

۳ روش‌ ارزیابی با بادکنک در کلاس:

۱. چند دانش‌‌آموز در کنار هم می‌ایستند و ماجرا با یک کلمه کلیدی از آموزه‌های گذشته آغاز می‌شود. به این شکل که کلمه کلیدی با واسطه‌گری بادکنک از دهان معلم آهسته به گوش دانش‌آموز اول می‌رسد. حالا دانش‌آموز باید یک جمله درباره آن کلمه با بادکنک در گوش دانش‌آموز کناری بگوید. این زنجیره ادامه پیدا می‌کند و نفر آخر باید همه جملات قبلی را بازگو کند.
این بازی علاوه بر هیجان انگیز بودن، باعث مرور مباحث و تقویت مهارت شنیدن در دانش‌آموزان می‌شود؛ بنابراین برای یخ‌شکن یا وارم آپ مناسب است.

۲. دانش آموزان پاسخ‌ها یا املای واژگان را با ماژیک بر روی بادکنک می‌نویسند.
بهتر است از سوالات کوتاه پاسخ برای این روش استفاده کنیم.
این تمرین برای دانش‌آموزانی که خشم زیاد یا فشار دست زیاد دارند بسیار مناسب است.

۳. معلم یک سوال مطرح می‌کند و بادکنک را به هوا می‌فرستد. هر دانش‌آموزی که پاسخ را می‌دانست آن را می‌گیرد و پاسخ می‌دهد. این بازی ادامه پیدا می‌کند مگر اینکه کسی بادکنک را نگیرد و به زمین بخورد!
بنابر سطح سوالات می‌توان تعدادی جان در نظر گرفت. مثلا بادکنک تا ۳ بار می‌تواند به زمین بخورد و بازی ادامه پیدا کند اما فقط درصورتی که پاسخ سوال پیدا شود.

۲ روش‌ تثبیت آموزش با بادکنک در کلاس:

۱. تکلیف هر دانش‌آموز در زمان تعطیلات طولانی در شکم یک بادکنک مخفی شود. وقتی به خانه رسید ماموریت دارد که ابتدا حداقل ۱ ساعت با بادکنک بازی‌های تحرکی انجام بدهد و بعد از آن به سراغ تکالیفش برود.
در مدارس تیزهوشان یا مدارسی که به طور کلی فشار روانی بالایی وجود دارد این روش توصیه می‌شود
در مدارسی که با اپیدمی استفاده بیش از حد از ابزار تکنولوژی و یا اضافه وزن دانش‌آموزان مواجهیم این روش توصیه می‌شود.
در مواقعی که دانش آموزان انگیزه یا علاقه‌ای نسبت به انجام تکالیف ندارند این روش توصیه می‌شود.

۲. دانش آموزان حین بازی دو نفره با بادکنک باید به صورت رفت و آمدی موضوعات مطروحه در جلسه را پیش از اتمام زمان کلاس مرور کنند.
این روش برای مدیریت زمان مرده پایان کلاس پیشنهاد می‌شود.
این روش به نظم‌دهی و طبقه بندی ذهنی داده‌ها زمانی که حجم زیادی از اطلاعات در بازه زمانی کم تدریس شده پیشنهاد می‌شود.
+. نوع دیگر این بازی بر اساس موضوع می‌تواند نام بردن (مشتقات نفت - اندام داخل سلول - حیوانات اهلی - کلمه‌هایی که با ز شروع می‌شوند) باشد