چه کارهایی به تقویت کیفیت آموزشی در محیطهای یادگیری دختران کمک میکنه؟
به نظرم در یک کلام دخترها نیاز به توجه بیشتر دارند. توجه به معنی تبعیض مثبت نیست. به این معنیه که به ظرافتها، کارایی، زیبایی و دلنشینی فضا بیشتر توجه کنیم.
مثلا مدرسه دخترانه زیباتر باشه. جزییات و ظرافتها بیشتر مورد دقت قرار بگیره.
دخترها باید حس خوبی نسبت به مدرسه داشته باشند. باید حس کنند برای مدرسه مهم هستند. برای آموزش و پرورش مهم هستند.
البته منظورم این نیست که پسرها این نیاز رو ندارند، دارم نسبی میگم.
دختران سرزمینم در محیط مدرسه نیاز به حس امنیت و پذیرش دارند .برای گفتن پیشنهاد و انتفاد نباید احساس ترس داشته باشند.باید امین آنها باشیم تا بتونند به راحتی با مدرسه در ارتباط باشند و با اموزش به موقع مهارت حل مسئله بتونند موانع از سر راه خود بردارند
به نظرتون کادر مدرسه چه ویژگیهایی باید داشته باشند تا بتوانند این فضا رو برای بچهها ایجاد کنند؟
کادر اجرایی مدرسه در احساس آرامش و امنیت دانش آموزان در مدرسه نقش بسیار پر رنگی دارند.معمولا در مواقعی که چالش بین بچه ها ایجاد میشه اولین کسایی که کنار بچه هستند معاونینند.
نباید پیش داوری کرد
حتی اگر می دونید حق با کدوم دانش آموز هست نباید به حمایت از او طرف مقابل را سرزنش کرد
برای حل مساله اقدام نکنیم.
اجازه دهیم هردو دلایل خود را عنوان کنند بدون اینکه محیط از ارامش خارج بشه
اجازه دهیم دانش آموزان باهم گفتگو کنند تا به نقطه ای که باعث چالش شده برسند ایطوری مهارت حل مسئله در دانش اموزان نهادینه میشه
در موارد حاد اول ارامش رو به هر دو طرف بدیم
شاید لازم باشه موصوع رو برامون بنویسند
به طور کلی برای هر چالشی اول خودمون رو کنترل کنیم و آروم باشیم بعد راه حل متناسب با چالشی که بوجود اومده را در نطر بگیریم به طوری که اگر دوباره مشکلی پیش اومد دانش آموز ترس از اینکه بیاد پیش معاون یا مدیر مدرسه نداسته باشه در عین حال حواسش باشه که که قوانین مدرسه رو بیشتر رعایت کنه تا کسی ازش شاکی نباشه که بیاد دفتر مدرسه
چرا فقط دختران؟
چون دختران موجوداتی خاص هستند
دغدغه و سوال من این بود چون مدیر دبیرستان دخترانه ام…